3 rzeczy, o których należy pamiętać organizując firmowy magazyn

0
526
3 rzeczy, o których należy pamiętać organizując firmowy magazyn

Zorganizowanie firmowego magazynu to nie lada wyzwanie! Rozłożenie go na kilka istotnych punktów pozwoli nam odpowiednio przemyśleć i zaplanować całe przedsięwzięcie. W ten sposób unikniemy niepotrzebnego zamieszania czy wydatków, a jednocześnie będziemy w stanie w najlepszy możliwy sposób wykonać postawione przed nami zadanie: zorganizowanie firmowego magazynu. O czym więc należy pamiętać?

  1. Co będzie w magazynie? Jak to ułożysz?

Wbrew pozorom, to bardzo istotne pytanie. I nie chodzi tylko o magazyny specjalistyczne, takie jak chłodnie, gdzie trzeba wstawić mnóstwo lodówek i zamrażarek, które z kolei w magazynie na rowery będą zupełnie nieprzydatne. Zastanów się, czy w magazynie znajdować będą się przedmioty duże – np. fotele, małe – bo twoja firma produkuje kredki albo figurki koni, czy o specyficznym kształcie – np. wspominane już rowery.

Każdy z tych obiektów wymaga innych przestrzeni do przechowywania: małych lub dużych półek, regałów wąskich czy szerokich albo specjalnych stojaków (rowery). Dobrym pomysłem będzie rozejrzenie się po rynku i obejrzenie różnych rodzajów regałów przemysłowych. Są one projektowane i wykonywane z myślą o magazynach – może znajdziesz coś dla siebie i swojej firmy?

  1. Jak będziesz przemieszczać obiekty w magazynie?

Czy potrzebna jest przestrzeń dla wózka widłowego? Czy będą tam wchodzić ludzie z taczkami, a może po prostu pojedynczy pracownicy będą wnosić i wynosić przedmioty? Od odpowiedzi na te pytania zależeć będzie wielkość przestrzeni wolnej, przeznaczonej do poruszania się po magazynie.

Nie warto robić trzymetrowych odstępów między regałami, jeśli spodziewamy się, że raz na jakiś czas pracownik wniesie czy wyniesie jakieś pojedyncze pudło, a z drugiej strony nie będzie dobrze, jeśli okaże się, że ustawiliśmy regały zbyt blisko siebie i wózek widłowy nie jest w stanie między nie wjechać.

  1. Jaką przestrzenią dysponujesz?

Jak duża jest hala magazynowa, którą projektujesz? A może to tylko pomieszczenie w siedzibie firmy, między sekretariatem a pracowniczą kuchnią? Zawsze trzeba mierzyć siły na zamiary: nie wciśniesz trzydziestu rowerów do pokoiku, w którym miesiąc wcześniej sprzątaczka trzymała swoje mopy. Jeśli zostałeś o coś takiego poproszony, powinieneś zwrócić uwagę na niemożliwość wykonania zadania.

Nie można w magazynie ustawiać zbyt wielu półek i regałów: stanie się przez to zagracony i nie będziesz w stanie – ty sam ani żaden inny współpracownik – nic w nim znaleźć ani nic do niego odłożyć. A nie o to chodzi w firmowych magazynach.

To tylko trzy proste punkty, jednak przemyślenie ich zawczasu może pozwolić zaoszczędzić dużo pracy, nerwów i niepotrzebnych wydatków. Organizacja firmowego magazynu nie jest zadaniem prostym, nie jest też jednak rzeczą niemożliwą do zrobienia przy odrobinie wysiłku i dobrych chęci. Wiedząc, do jakiego celu się zmierza i jakimi środkami dysponuje można znaleźć rozwiązanie dopasowane do potrzeb firmy i jej pracowników, a jednocześnie nie wydać milionów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here